Rastemo

Rastemo

Tisti, ki jim tako kot meni življenje pestrijo otroci, vedo, da je Heraklitov rek »vse teče« včasih treba razumeti nekoliko drugače: vse raste. Rasteta radovednost in zvedavost za svet okoli sebe, no, pa tudi čevlji in obleka, ki so že teden dni po nakupu za številko premajhni. Je pa to z rastjo res tudi v poslu, sploh če ga zgrabiš s srcem in predanostjo.

Eva Birsa, lastnica spletne trgovine Evitas

Ko smo pred petimi leti začenjali, si nismo čisto predstavljali, kaj nas čaka.  Upravljanje spletne trgovine za mlade starše je v primerjavi s fizično vseeno videti nekoliko bolj preprosto. Pa seveda ni. Čeprav so bili začetki skromni; v tistem času smo dnevno prejeli, zapakirali in odposlali le kakih deset naročil. Za primerjavo, danes jih nekaj sto, pogosto se številka pod večer ustavi šele pri petsto. A kdo bi tedaj vedel?

Rast ni povsem brez tegob

Za hrbtenico prve različice trgovine smo izbrali sistem za upravljanje vsebin Wordpress. Odprtokodnost je, vemo, prijateljica začetnikov v poslovnem svetu, predvsem zaradi brezplačnosti in široke podpore skupnosti. A naša poslovna pravljica se je pisala odlično, naročila so rasla in kmalu dosegla in presegla zmogljivost solidne, a vendarle konfekcijske platforme. Vse je delovalo počasi, administrator se je trudil z nadgradnjami - te so mimogrede občasno porušile celoten sistem – in potem je prišlo neizbežno. Priznanje, da smo vse skupaj že zdavnaj prerasli in da ima Evitas v svojem sortimentu preprosto preveč izdelkov, da bi lahko tako nadaljevali. Poleg tega smo dosegli mejo milijona uporabnikov, ki vsak dan opravijo približno 5000 uporabniških sej, dobra dvajsetina med njimi se jih tudi zaključi z nakupom. V zadnjem letu smo prihodke povečali za 40 odstotkov. Postalo nam je jasno, da je nepreklicno napočil čas za zamenjavo ključnega orodja.

Kaj želimo?

Pregledali smo ponudnike in se odločili za Skupino stroka.si. Njihova platforma NopCommerce se je našim zahtevam še najbolj približala in v naših očeh so ponujali največ. A tudi naše zahteve niso bile skromne. Prva leta našega poslovanja smo se naučili prisluhniti našemu kupcu in njegovim prioritetam ter jih prenašati v naše načrte. Naša prva in osnovna zahteva se je nanašala na preprostost uporabe, torej, iskanja, filtriranja, izbora in plačila izdelkov. Potem je bila za nas pomembna skalabilnost sistema, torej prilagojenost na bodočo rast poslovanja, saj smo se iz izkušnje nekaj naučili. Naslednja zahteva pa zadeva tako uporabnike, kot nas in to je varnost. Če nam naše stranke zaupajo svoje osebne podatke in podatke o plačilnih sredstvih, potem želimo okoli vsega tega zgraditi trden zid. Končno smo želeli, da vse skupaj izgleda prijetno, obenem pa pregledno in uporabno tudi na mobilnih napravah. Naši kupci namreč v visokem odstotku nakupe opravijo na ta način.

Implementacija je bila hitra, prehod na novo spletno trgovino pa hiter in prijazen za osebje in uporabnike.

Pa razplet? Sanjski!

Danes, skoraj leto dni po končani prenovi se zdijo možnosti nove spletne platforme neskončne. S podporo Stroke.si lahko platformo modularno spreminjamo in ji dodamo karkoli si zaželimo. Tako smo nedavno implementirali samodejno  generiranje računov, pa generiranje nalepk za odpošiljanje paketov. Morda se zdijo malenkosti, a na stari platformi bi bilo kaj takega nemogoče brez tednov glavobolov. Nam pa na ta način digitalizirani procesi prihranijo čas in omogočajo varčevanje s človeškimi viri. Da o zadovoljstvu strank, ki smo jih o vsem skupaj povprašali z anketo, niti ne govorim. V njej so najpogosteje pohvalili veliko izbiro izdelkov kakovostnih proizvajalcev, še posebej, v več kot 60 odstotkih, pa hiter zaključek naročila in plačila.

Če pa vprašate mene, se mi zdi od vsega najpomembneje to, da smo z novo spletno platformo dobili tisto, kar potihem sanjamo vsi starši: obleko, ki bo naslednja leta rasla z našim otrokom, trgovino Evitas. Seveda bomo vsi veseli, ko jo bo kdaj spet prerasel, a dotlej bomo lahko svoj čas in pozornost namenjali drugim, morda pomembnejšim zadevam.

Deli objavo z drugimi